Atsisiųskite Healthilife leidinius apie nakvišų aliejų:
 
 
Atsisiųsti ›
 
Atsisiųsti ›
 
 
Jūsų PMS testas
Sužinokite, kokio lygio Jūsų PMS!
 
 
 
El. paštas
 
 
Slaptažodis
 
Pamiršote slaptažodį?
Spauskite čia
 
Naujas lankytojas?
Užsiregistruokite!
Naujienos arrow Jeigu Jums PMS arrow Kaip sumažinti PMS simptomus
 
Kaip sumažinti PMS simptomus
Ar yra tekę jaustis, kad už plytelę šokolado galėtumėte atiduoti viską? O gal kartais tampate be priežasties suirzusi ir nervinga? Pastebėjote, kad tam tikru laiku vis išberia veido odą, o krūtys tampa jautresnės?

Šiuos ir panašius simptomus jaučia daugelis moterų, likus 12-14 dienų iki menstruacijų pradžios. Tai priešmenstruacinis sindromas – PMS.

Su PMS siejami daugiau kaip 200 simptomų, tačiau dažniausi yra: irzlumas, dirglumas, depresija, nuotaikų svyravimai, stiprūs spazminiai galvos skausmai, sutrikęs miegas, padidėjusi kūno temperatūra, alerginiai reiškiniai, pabrinkusios bei skausmingos krūtys, apetito pakitimai (alkio priepuoliai ir apetito stoka, kartais ypatingas saldumynų, sūrumo noras).

Nustatyta, kad 70-90% reprodukcinio amžiaus moterų jaučia ciklinius PMS pokyčius. 40% moterų juos jaučia ryškiai, o 5% moterų šie simptomai trukdo ramiai gyventi ir dirbti.

Jungtinėje Karalystėje net 13% moterų, iš apklaustų 300, pripažino, kad per pastaruosius metus yra ėmę darbe laisvadienius būtent dėl PMS.

Nesveikas gyvenimo būdas, mažas fizinis aktyvumas, vitaminų ir mikroelementų trūkumas silpnosios lyties atstoves tam tikrą laiką verčia blogai jaustis.

Manoma, kad antrąją ciklo dalį moters savijauta pasikeičia dėl kelių priežasčių. Pati pagrindinė – dėl hormonų pusiausvyros sutrikimo, paveldėjimo, vitamino B (piridoksino) trūkumo.

PMS simptomus sušvelninti padeda kruopščiai pasirenkami maisto produktai, nuo kurių priklauso hormono estrogeno, tiesiogiai susijusio su menstruacijomis, kiekis organizme.

Angliavandeniai
 
PMS metu atsiranda ypatingas potraukis šokoladui, saldumynams, duonai, bulvėms ir kitiems produktams, kuriuose gausu angliavandenių.

Angliavandeniai padeda sušvelninti PMS simptomus, ypač teigiamai veikia nuotaikų kaitą, todėl šio produkto nereikėtų atsisakyti. Atvirkščiai, netgi patartina šiuo laikotarpiu valgyti angliavandenių turintį maistą gan dažnai – kas 3 valandas, tačiau mažais kiekiais.

Nakvišų aliejus
 
Pastebėta, kad nakvišų aliejus ypač reikalingas moterims, nes sumažina priešmenstruacinio sindromo (PMS) simptomus bei skausmą menstruacijų metu. Šis preparatas turi medžiagų, padedančių išlaikyti sveikus plaukus, odą ir nagus, todėl tinkamas vartoti jaunatviniams spuogams, odos įtrūkimams gydyti.

Nakvišų aliejus vertinamas kaip polinesočiųjų riebalų rūgščių šaltinis. Jame yra ypač daug linoleno ir gama linoleno rūgščių. Iš gama linoleno rūgšties organizme susidaro į hormonus panašios medžiagos prostaglandinai, kurie slopina priešmenstruacinio sindromo simptomus: galvos skausmą, depresiją, dirglumą, pilvo pūtimą, krūtų jautrumą.

Vitaminas B6
 
Viena iš PMS priežasčių yra laikytinas atsiradęs vitamino B6 trūkumas. Organizme jaučiant šio vitamino stoką, atsiranda nuotaikų svyravimai.

Nuotaikų svyravimai yra susiję su hormonais serotoninu ir dopaminu, o vitaminas B6 skatina šių hormonų gamybą.

Tyrimais įrodyta, kad vitaminas B6 kai kurioms moterims efektyviai sušvelnina tokius PMS simptomus, kaip irzlumas, depresija, krūtų tempimas, patinimas, galvos skausmai.

Vitaminas E
 
Vitaminas E taip pat daro įtaką hormonų sistemai ir mažina PMS simptomus – krūtų skausmą, nerimą depresiją.

Vitaminas E pasižymi stipriomis antioksidacinėmis savybėmis: saugo organizmą nuo laisvųjų radikalų, galinčių pažeisti organizmo ląsteles, padeda išsaugoti sveiką odą.

Kalcis ir vitaminas D
 
JAV atlikto tyrimo duomenys leidžia manyti, kad daug kalcio ir D vitamino turintis maistas gali apsaugoti nuo klinikinio priešmenstruacinio sindromo.

Ankstesni tyrimai, kuriuos atliko Suzan Tais - Džeikobs (Susan Thys - Jacobs) ir jos kolegos, padėjo įrodyti, kad daugiau nei 1000 miligramų kalcio priedų per dieną suvartoti moters gali žymiai sumažinti PMS simptomus.

Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad moterys, kurios išgerdavo daugiau nei 4 porcijas neriebaus arba nugriebto pieno kiekvieną dieną, 46% sumažino PMS riziką. Keturios porcijos pieno prilygsta 1200 miligramų kalcio ir 400 tarptautinių vitamino D vienetų.

Tačiau, nenugriebtas (natūralus) pienas padidina PMS riziką. Manoma, kad taip nutinka todėl, kad jame yra daug sočiųjų riebalų.

Vanduo, kofeinas
 
Tyrimais įrodyta, jog PMS simptomus sustiprina ir kofeinas. Todėl, jei geriate daug arbatos, kavos ir angliarūgšte prisotintų gėrimų, šiuo periodu pasistenkite apriboti jų vartojimą.

Jei PMS laikotarpiu kenčiate nuo pilvo dieglių ir skausmų, neturėtumėte gerti sulčių, kurios rūgimo procese tik pablogina situaciją.

Reikėtų vartoti kuo daugiau vandens – prisiversti išgerti net po 8 stiklines per dieną. Tokiu būdu išsivalo virškinimo sistema, po organizmą pasiskirsto vitaminai ir mineralinės medžiagos, skatinama virškinimo enzimų, skaidančių ir apdorojančių maistą, gamyba.

Rekomendacijos
 
Valgykite sudėtinius angliavandenius, tokius kaip rupi duona, makaronai, venkite cukraus ir riebalų.

Pasistenkite verčiau valgyti šešis kartus per dieną, tačiau po nedaug, nei tris kartus per dieną po daug.

Venkite riebaus maisto turinčio sočiųjų riebalų.

Kelias dienas prieš mėnesines venkite druskos – tai padės išvengti skysčių kaupimosi ir pabrinkimo.

Sumažinkite kofeino kiekį – tai sumažins įtampą, tapsite mažiau irzli ir sumažės krūtų tempimas.

Reguliariai maitinkitės, miegokite ir sportuokite.

Jeigu įmanoma, pamėginkite perkelti stresą keliančius įvykius savaitei po mėnesinių.
 
 
 
Taip pat skaitykite:
 
Pirmosios pagalbos prieš PMS vaistinėlė
Faktas: PMS galite nugalėti



Rašyti komentarą
 
Komentarus gali rašyti tik prisijungę lankytojai.
Jeigu nesate registruotas lankytojas, užsiregistruoti galite čia.
 
 
 
© - Healthilife.lt - visos teisės yra saugomos.